Podjetje Kawasaki je na razstavi Expo 2025 v Osaki predstavilo revolucionarni koncept prvega robotskega konja na svetu, imenovanega Corleo. Gre za štirinožnega robota, ki ga je mogoče zajahati in je zasnovan za premikanje po najrazličnejših terenih, vključno z goratimi in zasneženimi območji. Kawasaki načrtuje začetek proizvodnje tovrstnih vozil šele do leta 2050.
Corleo: Robotski konj za vse terene
Corleo je edinstven hibrid, ki združuje elemente motociklistične zasnove, robotike in umetne inteligence (UI). Namenjen je premagovanju zahtevnih terenov, kjer običajna vozila, kot so avtomobili ali motocikli, odpovejo. Njegove štiri neodvisne robotske noge omogočajo stabilno in uravnoteženo gibanje po neravnih površinah, kot so skalnate gore ali zasneženi hribi. Vsaka noga se premika ločeno, kar omogoča, da Corleo z lahkoto premaguje ovire, skače in se vzpenja po strminah. Posebni gumijasti «kopiti» na nogah zagotavljajo dober oprijem tako na trdih kot mehkih površinah.
Robotski konj je opremljen z vodikovim motorjem s prostornino 150 cm³, ki proizvaja elektriko za pogon nog. Vodik, shranjen v kartuši na zadnjem delu robota, omogoča dolgotrajno delovanje brez škodljivih emisij, saj je edini stranski produkt vodna para.
Napredna tehnologija in uporabniška izkušnja
Corleo je opremljen z umetno inteligenco, ki v realnem času analizira teren, strmino in stabilnost gibanja, pri tem pa upošteva tudi težo in položaj jahača. Robot se odziva na premike težišča jahača, kar omogoča intuitivno krmiljenje, podobno jahanju pravega konja. Na primer, z nagibom telesa naprej ali nazaj lahko jahač usmerja Corleo, ne da bi potreboval tradicionalne gumbe ali ročice. Poleg tega ima robot vgrajen zaslon (HUD), ki prikazuje ključne informacije, kot so raven vodika, navigacija in porazdelitev teže jahača. Ponoči vgrajene luči osvetljujejo pot in označujejo smer.
Zasnova Corleo odraža Kawasaki-jevo dediščino na področju motociklov. Telo robota je izdelano iz kombinacije kovine in ogljikovih materialov, kar zagotavlja lahkotnost in trdnost. Sprednji del vključuje ščit, ki spominja na motociklistično estetiko, ergonomsko oblikovan sedež pa zagotavlja udobje med vožnjo.
Prihodnost mobilnosti: Kdaj bo Corleo na voljo?
Kljub navdušenju, ki ga je Corleo vzbudil na Expu 2025, je trenutno še v fazi koncepta. Kawasaki ni razkril podrobnih tehničnih specifikacij, kot so hitrost, doseg ali avtonomija delovanja. Prototip, prikazan na razstavi, je bil sposoben stati in pozirati, ni pa še zmožen teka, skakanja ali plezanja. Podjetje je napovedalo, da je potencialna uvedba na trg predvidena šele za leto 2050, kar pomeni, da gre za dolgoročno vizijo prihodnosti mobilnosti.