Trenutno analitiki trendov določajo, kaj bo moderno čez eno leto – v modi, notranjem oblikovanju in življenjskem slogu. Brez čarovnije, le skrbna analiza podatkov. Predstavljamo šest vodilnih podjetij, ki napovedujejo trende, in razkrivamo, kako oblikujejo našo prihodnost.
1. Pantone: Mojstri barv
Ameriško podjetje Pantone je svetovno priznano po svojem strokovnem znanju o barvah. Njihov sistem barv se uporablja v tiskarstvu, modi in industrijskem oblikovanju. Pantone Color Institute, raziskovalni oddelek, napoveduje globalne barvne trende in svetuje znamkam pri izbiri barvnih rešitev. Vsako leto razglasijo »barvo leta« in dvakrat letno predstavijo paleto trendovskih odtenkov za prihajajočo sezono.
Kako izberejo barvo leta? Skupina 8–12 strokovnjakov (oblikovalcev, modnih urednikov, profesorjev barvne teorije) analizira modne revije, umetniške razstave, filmske premiere, tehnološke novosti, politiko in šport. Na zaprtem srečanju izberejo temo, okoli katere gradijo napoved. Barva leta odraža globalne dogodke, npr. Viva Magenta (2023) za moč in navdih ali Very Peri (2022) za ustvarjalnost.
2. Trend Union: Intuicija in izkušnje
Francoska agencija Trend Union, ki jo vodi vplivna analitičarka Li Edelkoort, izdaja trendovske knjige z opisi materialov, oblik, barv in tekstur, ki bodo aktualne, ter napoveduje makrotrende – družbene ideje, ki bodo oblikovale prihodnost. Analize temeljijo na vedenju potrošnikov, politiki in kulturi. Med strankami so Gucci, Prada in Zara. Edelkoortova svojo metodo primerja z arheologijo: iz razdrobljenih informacij sestavlja celostno sliko.
Nasvet: Osveščena potrošnja bo vodilni trend v prihodnjih letih.
3. Promostyl: Pionirji od leta 1966
Francoska agencija Promostyl z mrežo v več kot 30 državah je med prvimi začela napovedovati trende. Izdaja knjige o barvah, vzorcih, ženski, otroški in športni modi ter vodnike za maloprodajo in industrijski dizajn. Tiskana knjiga stane okoli 2000 €, ponujajo pa tudi individualne posvete o pozicioniranju in razvoju izdelkov. Med strankami so Swarovski, Reebok in Dolce & Gabbana. Promostyl je znan po natančnih napovedih za moške kolekcije.
4. WGSN: Moč velikih podatkov
Mednarodna agencija WGSN s sedežem v Londonu napoveduje potrošniške trende v modi, notranjem oblikovanju, lepoti in medijih. Uporablja petstopenjsko metodologijo in orodje TrendCurve+, ki združuje podatke iz modnih revij, družbenih omrežij in strojno učenje. Namesto tiskanih knjig ponuja naročniške mesečne preglede trendov in posvete. Med strankami so Adidas, Levi’s in Samsung. WGSN je zaslužen za trende, kot je vrnitev ozkih kavbojk.
Primer: Za 2025 so izbrali sivo-vijolični odtenek Future Dusk, ki odraža eskapizem.
5. Carlin: Navdih iz Pariza
Pariški biro Carlin se osredotoča na žensko modo, notranje oblikovanje in lepotno industrijo. Dvakrat letno izdaja trendovske knjige o splošnih trendih, vzorcih, dodatkih in ulični modi. Proces vključuje zaznavanje nastajajočih trendov, brainstorming, določanje makrotrendov in ustvarjanje knjig. Napovedi za dve leti temeljijo na družbenem kontekstu in barvnih paletah. Carlin pogosto gostuje na predavanjih.
Nasvet: Razumevanje družbenih sprememb je ključno za estetske trende.
6. The Future Laboratory: Strateški pogled
Britansko svetovalno podjetje The Future Laboratory prepoznava družbene makrotrende in pomaga strankam, kot so Google, IKEA in L’Oréal, pri prilagajanju. Napoveduje, da bosta v naslednjem desetletju potrošnike vodila digitalno dobro počutje in sistemsko razmišljanje. Zaposluje tisoče agentov za analizo trga. Naročniki dobijo dostop do raziskav in multimedijskih prezentacij prek plačljive platforme.
Zakaj je to pomembno za vas?
Podjetja, kot so Pantone, Trend Union, Promostyl, WGSN, Carlin in The Future Laboratory, ne le napovedujejo, kaj bomo nosili ali kako bomo opremili domove, temveč oblikujejo prihodnost družbe. Z analizo podatkov in potrošniških navad ustvarjajo trende, ki odražajo naša čustva in vrednote. Spremljanje njihovih napovedi vam omogoča, da ostanete korak pred drugimi, ne glede na to, ali ste modni navdušenec ali želite živeti v skladu s časom. Začni raziskovati njihove trendovske knjige ali platforme in se prepusti navdihu prihodnosti!