Nova avta so postala absurdno draga, rabljeni pa so prava loterija – razen če veš, katere modele izbrati. Izkušeni mehaniki, serviserji in lastniki z 300.000+ km na števcu se strinjajo: obstaja šest križancev, ki tudi po desetletju še vedno vozijo kot novi, pijejo malo, redko pokvarijo kaj resnega in te ne bodo stalno vozili na servis. In vsi se da dobiti za realen denar.
1. Toyota RAV4 (2013–2018 in novejši, 4. in 5. generacija)
Če bi moral mehanik izbrati samo en avto za svojo družino in bi ga moral voziti do konca življenja – 99 % bi rekel RAV4. Bencinski 2.0 in 2.5 motorji so praktično neuničljivi, avtomatski menjalnik zdrži 500.000+ km. Hibridna verzija (od 2016) je še boljša: baterija zdrži 350.000+ km, poraba v mestu 5–6 l, na avtocesti 6,5 l. Rja? Le redko. Elektronika? Skoraj nikoli ne odpove. Edino, kar redno menjaš: olje, filtre, zavore in gumice na podvozju. Lastniki pravijo: “Pri 280.000 km je še vedno tiho kot nov, nič ne ropota.”

2. Honda CR-V (2012–2018 in novejši)
Honda je znana po tem, da avto naredi “za vedno”. 1.6 i-DTEC dizel (120 in 160 KM) in 2.0 i-VTEC bencin sta med najbolj zanesljivimi motorji zadnjih 20 let. 9-stopenjski avtomatski ZF menjalnik (dizel) je eden najboljših na trgu – gladko, hitro in brez težav. Notranjost je ogromna, prtljažnik ravno dno, poraba realnih 6–7,5 l. Tudi pri 300.000 km še vedno pelje kot nov, podvozje tiho, motor brez oljnega apetita.

3. Mazda CX-5 (2017–danes, tudi starejša 2012–2016)
Mazda dokazuje, da lahko poceni avto vozi in izgleda premium. 2.0 in 2.5 Skyactiv-G atmosferski motorji (brez turbine = manj težav) porabijo 7–8 l in imajo čudovit zvok. Šibka točka starejših je bila rja na podvozju – od 2017 naprej je zaščita odlična. Notranjost je še danes ena najlepših v razredu, vožnja pa najbolj športna med vsemi. Servis poceni, deli dostopni, zanesljivost na nivoju Toyote.

4. Hyundai Tucson (2015–2020 in novejši, 3. in 4. generacija)
Hyundai je v zadnjih 10 letih naredil ogromen skok. 1.6 T-GDI, 1.7/2.0 CRDi motorji so zanesljivi, če menjaš olje na 10–12 tisoč km. 7-stopenjski DCT menjalnik je izjemno trpežen. Ogromno opreme že v osnovi (LED luči, kamera, ogrevani sedeži), 7 let garancije (pri uvoženih še vedno velja preostanek). Poraba realnih 6,5–8 l, prtljažnik ogromen, rezervni deli smešno poceni.

5. Subaru Forester (2013–2018 SJ in 2019+ SK)
Edini na seznamu s stalnim simetričnim štirikolesnim pogonom serijsko. 2.0 bencin in 2.0 dizel (EE20) sta zelo trpežna, če redno menjaš olje na 10.000 km. CVT menjalnik je zanesljiv, če ne delaš ekstremnega off-roada. V snegu, blatu in dežju nima konkurence v tem cenovnem razredu. Izjemno dobro drži ceno – 10 let star Forester je še vedno vreden 12–15 tisoč €.

6. Kia Sportage (2016–2021 in novejši)
Brat dvojček Tucsona, le malo bolj mladostnega in agresivnega videza. Enaki zanesljivi motorji, enaka 7-letna garancija, enaka trpežnost. Notranjost prijetnejša kot pri konkurentih, oprema bogata že v srednjih paketih. Poraba enaka kot Tucson, prostornost odlična, servis poceni.

Zakaj so prav ti najboljši nakup leta 2025/2026?
- Vsi imajo preverjene motorje brez kroničnih bolezni
- Rezervni deli so poceni in na vsakem vogalu
- Poraba goriva realno pod 8 l/100 km
- Držijo ceno (RAV4 in CR-V celo rastejo)
- Notranjost prostorna za družino, psa in še smuči
- Zanesljivi tudi pri 250–400 tisoč kilometrih
Če iščeš križanca med 18.000 in 30.000 € (odvisno od letnika in opreme), ki ti bo brez večjih težav služil naslednjih 10–15 let, izberi kateregakoli od teh šestih. Mehaniki jih obožujejo, ker jih skoraj nikoli ne vidijo na dvigalu – razen na rednem servisu.
Kateri od teh šestih imaš ti ali tvoj znanec? Kateri je tvoj absolutni favorit – RAV4, CR-V, CX-5 ali mogoče Forester? Napiši v komentarje letnik, kilometre in kako se obnaša – najboljše zgodbe bomo z veseljem pokazali naprej!

